FAQ – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Czy kursując autobusami średzkiej komunikacji publicznej muszę mieć bilet?
Nie. Średzka komunikacja publiczna utrzymywana jest z budżetów gmin oraz powiatu średzkiego, dzięki czemu od pasażerów nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty za korzystanie z przewozów.
Czy mogę wsiąść lub wysiąść w miejscu innym niż przystanek?
Nie. Kierowca autobusu może wpuszczać i wypuszczać pasażerów tylko w miejscach do tego przeznaczonych, tj. na przystankach autobusowych.
Czy kierowca może jeździć w innych godzinach niż przewiduje rozkład jazdy?
Nie. Kierowca musi trzymać się wyznaczonych godzin przyjazdów i odjazdów z przystanków. Dopuszczalna jest tolerancja przyjazdu 1 min. szybciej i 3 min. później niż przewiduje rozkład jazdy. Kierowca nie ma wpływu na opóźnienia związane z czynnikami losowymi, np. korkami, objazdami, wypadkami, itp.
Dlaczego kierowca nie zaczekał dłużej na przystanku?
Kierowcy muszą jeździć zgodnie z rozkładem jazdy. Autobusy nie są przypisane do „swojej” linii, tylko wykonują wyznaczone zadanie. Zadanie polega na tym, że ten sam kierowca i autobus obsługują kilka linii po sobie. Przykładowo zadanie rozpoczyna się kursem na linii A w godz. 8.00-8.40. Następnie kierowca zmienia numer na wyświetlaczu autobusu i od 8.45 do 9.30 jedzie na linii nr B. O 9.40 rozpoczyna kolejną linię nr C do godz. 10.15. Kierowca kończy swoje zadanie kursem na linii nr A w godzinach 10.20-11.00.
Dlaczego niektóre kursy oznaczone są w uwagach "Szk."?
Takie oznaczenie informuje, że dany kurs jest przewozem szkolnym. Przewozy szkolne są zawieszane, kiedy uczniowie nie chodzą do szkół (np. w wakacje, święta).
Ile linii liczy średzka komunikacja publiczna?
Komunikacja publiczna liczy łącznie 26 linii. Szczegółowe informacje na temat podziału linii na gminy znajduje się w zakładce Podział linii – kliknij tutaj, by przejść.
Rozkłady poszczególnych linii znajdują się w zakładce Rozkład jazdy – kliknij tutaj, by przejść.
Kto jest organizatorem średzkiej komunikacji publicznej?
Organizatorem średzkiej komunikacji publicznej, na mocy podpisanych Porozumień z Gminami, jest Miasto i Gmina Kórnik, które na operatora publicznego transportu zbiorowego wyznaczyło spółkę Kórnickie Przewozy Autobusowe Kombus Sp. z o.o.
Gdzie mogę zgłosić skargę/uwagę na kierowcę autobusu lub na godziny kursów?
Skargi/uwagi na kierowców najlepiej zgłaszać bezpośrednio do spółki Kombus. Natomiast wszelkie uwagi/zastrzeżenia dotyczące rozkładów jazdy można przedstawiać poszczególnym Gminom. Podział na linie znajduje się w zakładce Podział linii – kliknij tutaj, by przejść.
Dane kontaktowe dostępne są w zakładce Kontakt – kliknij tutaj, by przejść.