tel. (+48) 61 286 77 08 autobusy@sroda.wlkp.pl

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://autobusy.sroda.wlkp.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak widocznego fokusa – fokus przestał być widoczny po aktualizacji jednej z wtyczek na stronie. Trwają prace nad przywróceniem prawidłowego działania.
  • Może występować niewystarczający kontrast – szukamy sposobu na dostosowanie kontrastu.
  • Część plików może nie być w pełni dostępna cyfrowo – pliki zawierają mapy oraz godzinowe rozkłady jazdy wszystkich linii, kursów i przystanków. Może to powodować trudności w ich odczycie. W razie problemów zadzwoń do nas lub napisz na adres e-mail wskazane poniżej.
  • Część zdjęć i odnośników może nie posiadać napisów alternatywnych – do kolejnego przeglądu zamierzamy dodać napisy alternatywne do wszystkich zdjęć i odnośników.
  • Niepoprawna kolejność wiadomości w Aktualnościach – nawigacja odbywa się w kolumnach, zamiast wierszach – pracujemy nad dostosowaniem nawigacji do właściwej kolejności.
  • Brak dostępu do wszystkich opcji za pomocą klawiatury – szukamy odpowiednich rozwiązań umożliwiających dostęp do całego serwisu za pomocą klawiatury.

Treści nieobjęte przepisami

  • Mapy – zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 4) ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12 MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Do końca 2025 roku planujemy przeprowadzenie audytu dostępności strony internetowej. Do następnej aktualizacji deklaracji dostępności chcemy usunąć większość błędów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mateusza Ślebiody – mejlowo mateusz.slebioda@sroda.wlkp.pl lub telefonicznie 667 907 411.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki jest sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Procedurę żądania zapewnienia dostępności cyfrowej oraz wzór wniosku zamieściliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Środzie Wielkopolskiej w zakładce Wykaz spraw.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Piotr Mieloch – Burmistrz Miasta Środa Wielkopolska,
  • Adres – ul. Daszyńskiego 5, 63-000 Środa Wielkopolska,
  • mejl – um@sroda.wlkp.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek – Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej. ul. Daszyńskiego 5

  • Do budynku prowadzi 5 wejść: 3 wejścia od ul. Daszyńskiego oraz 2 wejścia od parkingu znajdującego się za Urzędem. Obecnie funkcjonują dwa wejścia od ul. Daszyńskiego – przy podjeździe dla wózków oraz wejście do którego prowadzi podjazd dla wózków, prowadzące do windy.
  • Do wejść prowadzą schody oraz jeden podjazd dla wózków od ul. Daszyńskiego.
  • Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
  • W budynku jest winda. Przyciski są oznaczone alfabetem brajlla. Brak komunikatów głosowych.
  • Dla osób poruszających się na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia w całym budynku.
  • Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy wejściu z podjazdem dla wózków.
  • Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością: 1 na ul. Daszyńskiego oraz 2 na parkingu znajdującym się za Urzędem.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Drzwi i ściany szklane nie są oznaczone kontrastową taśmą.
  • Schody są wyposażone w poręcze. Stopnie nie są oznaczone kontrastowymi pasami.
  • Nie posiadamy tyflomap.

Informujemy, że opracowywany jest dokładny opis dostępności architektonicznej, do którego wkrótce dodamy odnośnik w deklaracji dostępności.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Umożliwiamy skorzystanie z usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN. Szczegóły podane są w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Wykaz spraw.

Posiadamy 2 pętle indukcyjne – 1 w Punkcie Obsługi Klienta oraz 1 w Sekretariacie Burmistrza.

Informujemy, że opracowywany jest dokładny opis dostępności komunikacyjno-informacyjnej, do którego wkrótce dodamy odnośnik w deklaracji dostępności.